Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Χημικές ή μονοφαγικές δίαιτες.... επικίνδυνες ή όχι?

Με την άφιξη της άνοιξης, τα κιλά, το αδυνάτισμα και η σωστή διατροφή ξαναέρχονται στην επικαιρότητα! Παρακάτω σας παραθέτω ένα άρθρο της καλής μου φίλης Ντίνας Παπαδημητρίου Διαιτολόγου – Διατροφολόγου σχετικά με τις χημικές δίαιτες.
Οι μονοφαγικές δίαιτες μου έκαναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέτος το χειμώνα, όταν διαπίστωσα πόσοι φίλοι μου, στην υπόσχεση της γρήγορης απώλειας βάρους, τις ξεκίνησαν χωρίς κανένα διαταγμό.

Περισσότερα σχετικά με την διατροφή αλλά και για προσωπική σας παρακολούθηση μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Διαιτολόγου


Τα παραπανίσια κιλά αποτελούν ένα πρόβλημα που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους κυρίως όταν πλησιάζει η άνοιξη. Γι΄ αυτό και οι περισσότεροι ψάχνουν να ανακαλύψουν γρήγορα και μαγικά την κατάλληλη εκείνη δίαιτα που θα τους εξασφαλίσει τα πιο άμεσα αποτελέσματα, χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία για το αν είναι ή όχι επικίνδυνη αυτή η διατροφή.

Δίαιτες αρκετά στερητικές (δίαιτες express, μονοφαγικές, χημικές) αποτελούν το αντικείμενο του ενδιαφέροντός τους από τις πρώτες κιόλας μέρες της άνοιξης. Δίαιτες που βρήκαν σε περιοδικά, δίαιτες φίλων, δίαιτες που έκανε κάποιος διάσημος. Οι δίαιτες για τις οποίες γίνεται και ο περισσότερος λόγος είναι οι χημικές δίαιτες.

Σαν «χημικές» ονομάζονται οι δίαιτες εκείνες που είναι πλούσιες σε λίπη και πρωτεΐνες και φτωχές κυρίως σε υδατάνθρακες και σαν αποτέλεσμα έχουν να προκαλούν «χημικές» αντιδράσεις στον οργανισμό όπως είναι ο σχηματισμός κετονικών σωμάτων (κετονικές δίαιτες). Πρέπει να τονισθεί ότι όλες οι δίαιτες αυτές είναι ιδιαίτερα υποθερμιδικές και η πρώτη απώλεια βάρους οφείλεται κυρίως στην απώλεια υγρών.

Οι κετογονικές δίαιτες είναι πλούσιες σε λίπη και κατά συνέπεια δεν είναι ασφαλής και συντελούν στην εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Είναι δίαιτες που είναι δύσκολο να ακολουθηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μείωση του βασικού μεταβολισμού που παρατηρείται μετά την πρώτη αρχική απώλεια δυσκολεύει την περαιτέρω απώλεια βάρους και οδηγεί στη γρήγορη επανάκτηση των κιλών. Οι δίαιτες αυτές έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε φρούτα και λαχανικά και κατά συνέπεια σε φυτικές ίνες και συχνά οδηγούν σε δυσκοιλιότητα, ενώ όπως είναι αναμενόμενο υστερούν σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Από τις πιο διάσημες δίαιτες είναι η δίαιτα Atkins, μια και από την στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι σήμερα ακολουθείται από πολλούς ανθρώπους στην προσπάθειά τους για μεγάλη απώλεια κιλών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η βασική της φιλοσοφία είναι ο ιδιαίτερα αυστηρός περιορισμός των υδατανθράκων, σε ποσότητα όχι μεγαλύτερη από 20 γραμμάρια την ημέρα. Είναι δηλαδή μία δίαιτα που δεν περιέχει σχεδόν καθόλου υδατάνθρακες, ενώ έχει υψηλά ποσοστά λίπους και πρωτεϊνών και η μέση διάρκεια συστήνεται για 14 ημέρες. Απαγορεύονται τα φρούτα και τα λαχανικά το γάλα, το ψωμί και τα ζυμαρικά, ενώ επιτρέπονται κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, τυρί, λίπη καθώς και πολύ λίγα λαχανικά.
Η δίαιτα αυτή ευνοεί την παραγωγή κετονών, λόγω της έλλειψης των υδατανθράκων, αυξάνει την διούρηση, που φυσιολογικά συνεπάγεται απώλεια υγρών από το σώμα. Η έλλειψη υδατανθράκων οδηγεί σε ζαλάδες, κόπωση, εκνευρισμό, αδυναμία συγκέντρωσης και διαταραχές του νευρικού συστήματος. Η δίαιτα αυτή είναι ελλιπής σε φυτικές ίνες, υδατοδιαλυτές βιταμίνες και σε πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Παπαδημητρίου Κωνσταντίνα
MSc, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
http://diatrofikaiygeia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...